شعار سال
یکشنبه 04 آذر 1403
  • 1402/11/04 - 08:13
  • - تعداد بازدید: 203
  • - تعداد بازدیدکننده: 203
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

مدرک فنی و حرفه‌ای باید مساوی با مهارت شود

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در آموزش‌ها باید به نقطه‌ای برسیم که مدرک فنی و حرفه‌ای مساوی با مهارت باشد و در این صورت، تقاضای جامعه قطعا به سمت ما خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محسن شاه‌محمدی در نشست وبیناری با مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به لزوم شناخت نیازهای مهارتی بازار کار برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اولین وظیفه ما این است که نیاز بازار را ببینیم، یعنی به جای اینکه آموزش عرضه‌محور باشد، باید تقاضامحور باشد. در این خصوص باید استاندارد متناسب با نیاز بازار از نو تعریف شود و ببینیم که اکنون بازار چه می‌خواهد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: پس از تعریف و تدوین استاندارد حرفه‌ای، نوبت به تجهیز مراکز می‌رسد و بعد از آن باید مربی متناسب با استاندارد و در مرز دانش، تربیت شود. اگر این‌ها را نداشته باشیم، به سمت هیچ هدفی نمی‌رویم، زیرا نمی‌توان هدف ترسیم کرد.

وی بیان کرد: در آموزش‌ها باید به نقطه‌ای برسیم که مدرک فنی و حرفه‌ای مساوی با مهارت باشد و در این صورت، تقاضای جامعه قطعا به سمت ما خواهد آمد.

شاه‌محمدی ادامه داد: موسسات کنکوری در ایران، سالیانه ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارند، اما یک‌صدم زیرساخت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای را ندارند. اگر برنامه‌های فنی و حرفه‌ای را با تعریف کنیم، به جرات می‌توان گفت درآمد ما از آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان فنی و حرفه‌ای یادآور شد: ما می‌توانیم قدم‌های بزرگی برای بهبود وضعیت فنی و حرفه‌ای برداریم و این نیز نیازمند خرد جمعی و مدیریت مشارکتی است.

  • گروه خبری : اطلاعیه های مهم
  • کد خبر : 110029
کلمات کلیدی
محمود میر
خبرنگار

محمود میر

سایر پیوندها
تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین